דצמבר 22, 2009 Alizarin Zroob 26Comment

לפעמים בא לי לעקור את מערכות הרבייה שלי מהמקום.
אין לי שום בעיה עם המיניות שלי ועם מין בכלל. כל זה, עד הרגע שאני יוצאת מהבית ופוגשת את האנושות.
האנושות שרואה אותי כפות מהלך.
וגם: האנושות ששופטת אותי על זה שאני מוחצנת מדי.
וגם: האנושות ששופטת אותי על זה שאני חסודה יותר ממה שאני אמורה להיות.
וגם: האנושות ששופטת אותי על כך שאני לא שוכבת איתה.
וגם: האנושות ששופטת אותי על אין שאני מדברת, על איך שאני מתלבשת, על מה שאני משדרת בלי להתכוון, ועל מה שאני מתכוונת לשדר.

מפלצת משפריצה ברתולין

חטפתי כאפה מכמות ואיכות האנשים שרואים אותי כאובייקט מיני. התחלחלתי כשקלטתי פתאום: הדימוי שלי הוא מפלצת שברחה מהכלוב שלה ומשוטטת ברחובות, משפריצה ברתולין.
ברור שיש בי מיניות, אחת בריאה ונטולת רסן, אבל היא מתבטאת רק בסופי שבוע, רק כשזה רלוונטי, או כשהתפקיד מחייב. כל שאר הזמן אני עסוקה בלימודים, עבודה, לרכב על אופניים ממקום למקום, לצבוע את השיער ולזמזם שירים של ליידי גאגא. בחיי היומיום, אני נמנעת מלשדר מסרים מיניים מטעים. לא מפלרטטת. לא בבית הספר, לא בפגישות עסקיות, ובכלל: לא בשיחה עם אף אחד שאין לי כוונה לשכב איתו. ואין לי כוונה לשכב עם מרביתכם.
אממה? האינטרנט מלא בפוטאג' מהמם שלי בסוגים שונים של ביקיני, במסיבות ביקיני, בסרטוני ביקיני, ואין לי מה להאשים אתכם שזה הדבר הראשון שתופס לכם את העין. מה שמעצבן בסיפור, הוא אנשים שמניחים אוטומטית שאם יש לי ציצים, לא ניחנתי באיכויות נוספות. שוביניזם במשווה פמיניזם.
אז מה אתם מציעים לי לעשות? להסתתר? ללבוש בגדים שלא הולמים את גזרת גופי? לא מוכנה. אבל מצד שני – אני לא מוכנה להגיע לשום הישג בחיים בזכות המיניות שלי. רוצה להעסיק אותי כי אני מושכת? אל תצלצל אליי. קורא את הבלוג שלי כי אתה מחכה שאראה מחשוף? תפסיק לקרוא פה. הדבר היחיד שאני רוצה להשיג בעזרת מיניות, זה מין.

מתוך האתר הנפלא ללא מין
מתוך האתר הנפלא "ללא מין"

שאלות ותשובות

יום אחד שאל אותי עלם צעיר, סקרן ועצבני: "למה נראה לך שכל גבר שמדבר איתך מנסה להתחיל איתך? למה את מתייחסת אליהם מגעיל? אפילו עליי הסתכלת בעין עקומה כשפניתי אלייך, ותסמכי עליי שאין לי שום כוונה להתחיל איתך."

אני אסביר לו ולכם למה: כי הזדמן לי לצאת מגבולות ביתי, כי יצא לי לראות קצת עולם, וכי העולם חיכך בי את איזור החלציים שלו.

נקודת ההנחה של הבחור הייתה, שאני מתנהגת כך כי אני כלבה מתנשאת שחושבת שכולם רוצים סיבוב על הפות הקסום שלה. טעות: אני מודעת לכך שמרבית אוכלוסיית העולם לא מוצאת בי שום עניין מיני. א-ב-ל, קומץ אנשים שפוצחים עמי בשיחה, שולחים מבט, שריקה או תנועה, אלה הם השבריר הזעיר של אוכלוסיית העולם שכן מוצא בי עניין מיני – והם פשוט מחליאים.
במקור, מתחת לכל ההגנות שלי, האטימות, והעוקצנות, אני היפית מצחינה ושוחרת שלום שרוצה להתיידד עם כולם, לדבר איתם, ולחייך לאנשים זרים ברחוב. הבעיה באנושות, היא שהיחידים שממש מתנהגים כך, עושים את זה כאמצעי להיכנס לתחתונים החמודים שלי. מבחינת הגבר שמעוניין בי, התנהגות ידידותית היא דרך להביע שהוא ישמח לשכב איתי – ולפיכך, אם אני ידידותית אליו, סימן שאני אשמח לשכב איתו גם כן. הואיל ואני לא רוצה לשכב איתו, אין לי מה לעשות אלא להפגין את ההתנהגות הדוחה ביותר שאני מסוגלת לה.

להתחיל עם בחורות זו טכניקה, ספורט הישגי.
סניה בבלוג שלו, ממליץ לגבר הטיפוסי לקבוע לעצמו יום בו ישמע "לא" משלושים בחורות, רק כדי להתחסן בפני הפחד מדחייה! יש בית ספר שמלמד איך מתחילים עם בחורות, לעזאזל! פעם נקלעתי למרכז עזריאלי כשבית הספר הזה שחרר בקניון חבורה של תלמידים משחרים לטרף. זה היה מגוחך, אבסורדי ופולשני. עטו עליי כנשרים עקשנים, כל אחד מהם פותח איתי שיחה באותה דרך בדיוק בה ניסה קודמו. אף אחד מהם לא מניח לי עד שאני מבהירה באופן הכי חד משמעי: איני רווקה. איני מעוניינת להחליף את בן זוגי בך. איני מעוניינת לתת לך את מספר הטלפון שלי, "רק לדבר".
גברים שמתחילים איתי מגעילים אותי, מבריחים אותי, או לכל הפחות משעממים אותי. אני מזועזעת מהרעיון שגבר רואה אותי כעיטור גבורה שהוא יכול להשיג או לא להשיג באמצעות "שיטות". כשהדבר הכי חשוב בלהתחיל עם בחורה, הוא להבהיר לה שאתה ב-כ-ל-ל לא מנסה להתחיל איתה. "שמעי, שלא תחשבי מנסה להתחיל איתך, אבל…" הוא אחד ממשפטי ההתחלה הנפוצים ביותר.
נכון, גבר אחד מתוך עשרים שפונים אליי, לא רוצה להתחיל איתי. וזאת ממש לא סיבה הולמת להסיר את ההגנות שלי. אם אין לי מושג מי אתה, אני אהיה מגעילה, מרוחקת או מסויגת, רק ליתר בטחון.
ולמה זה?

כי אני מפחדת.
כי אני באמת ובתמים מלאה באימה קרה. טעונה בתרחישי זוועה, החל מיחסי מין ללא הסכמה וכלה בהתעללות ברוטאלית. נודניק שלא מוכן להבין את המילה "לא" כשהוא נטפל לאשה בקניון – איך יתייחס לאשה במיטה? האם שם הוא יפסיק כשישמע "לא"?
גבר טיפוסי לא יבין את החרדה התמידית שחשה אישה שהולכת לבד ברחוב. הוא לא יכול להגיע בכלל לסיטואציה הזאת. בתור נקודת מוצא, יש סיכוי נמוך יותר שאשה תתחיל עם גבר. בתוך המשך, אשה לא תוכל לנצל גבר, להתעלל בו, לחדור אליו.
אני, כאשה, בשונה ממך, הגבר, צריכה להימנע מללכת לבד ברחוב. וכשאני הולכת לבד ברחוב, נותר לי רק להתפלל שאף אחד לא יקפוץ עליי מהשיחים. אבל מעבר לכך – אני מודעת שרוב מקרי האונס הם לא תוצאה של קפיצת-שיחים לילית, אלא מתחילים באינטראקציה שלא אמרו לה "לא"מספיק מוקדם. מבחינתי – מספיק מוקדם זה הכי מוקדם שאפשר. עוד לפני שתזרוק החוצה את משפט הפתיחה שהתכוונת להגיד.

26 thoughts on “מין; לא להא

  1. הבעיה היא שלפעמים זה מספיק ללכת עם מחשוף גדול מידי כדי לתפוס תעיין של איזה חולה נפש , ואז בלי לדבר איתך מילה הסוף ידוע .

  2. שימי על עצמך מעיל בלשים וכסי את שיערך בכובע.

    צאי אל העיר ללא איפור, ללא בישום וללא כוונות.

    כן, בני אדם הם זן שטחי. אז מה.

  3. "גברים שמתחילים איתי מגעילים אותי, מבריחים אותי, או לכל הפחות משעממים אותי. אני מזועזעת מהרעיון שגבר רואה אותי כעיטור גבורה שהוא יכול להשיג או לא להשיג באמצעות 'שיטות'"

    את יודעת שלא כל בחור שמתחיל עם בחורה, רואה בה כעיטור גבורה להשגה, חלקם סך הכל מנסים להכיר מישהי שמצאה חן בעיניהם. סך הכל כל מערכת יחסים מתחילה משני זרים.
    אז אין שום סיבה להדחות כל כך ממי שכן מבינים את הלא תודה, במידה והוא נאמר להם, בעיקר אם פנו בצורה מנומסת ובלי שריקות.

  4. ל"סתם תוהה"

    היא כבר ציינה שהיא לא מכלילה את כלל הגברים ביקום.
    היא מתייחסת לשרצים שמתנהגים כך.
    אז די לנסות להתחסד כי נפגע האגו…
    כן.. לא כל הערבים הם טרוריסטים
    לא כל הדוסים הם פנאטים
    לא כל הגברים הם חרא
    ולא כל הנשים הן שרמוטות (?)

    לא כל הלסביות הן פמיניסטיות
    ולא כל ההומואים הם אוחצ'ות
    ואני יכולה להמשיך ולהמשיך

    אז חלאס…
    הפוסט הזה מאוד ממוקד
    מאוד מובן
    ולצערינו גם מאוד ריאליסטי.

  5. אני מסכימה עם כל מילה.
    אל תרגישי לא בסדר עם עצמך! ה"הרבה מעבר" שלך בולט למרחקים יותר מאשר כל דבר אחר, כמו צבע השיער לדוגמא, וזה משהו מגניב ויפה שכדאי (נדמה לי) לשבת איתו לשיחות מעמיקות על כוסות קפה, שוודאי יהיו מן השיחות המשובחות ביותר בעולם כולו =]] הו ולא התחלתי עם הבירה אפילו!

  6. לא בדיוק הבנת, מר תוהה. מי שפונה אליי בנימוס נענה בנימוס. הבעיה היא, שנימוס הוא תכונה נדירה בימינו בישראל.

    כשבחור שמתחיל איתי עושה אחורה-פנה אחרי שהוא מקבל לא, אני כל כך מופתעת שאני תיכף רוצה לחבק אותו, ומוכנה לצאת איתו רק מתוך הערכה.
    אבל מה קורה בדרך כלל? אני מקבלת.
    "אבל למה לא"
    או:
    "נו אולי בכל זאת"
    או:
    "כמה זמן יש לך חבר? לא הגיע הזמן להחליף?"
    או:
    "נו למה שלא תשאירי לי מספר טלפון, בחיאת"
    או:
    "חבל, למה את מפספסת את ההזדמנות של החיים שלך"
    או:
    "יאללה מה הבעיה שלך"

  7. תשמעי,
    את משדרת מיניות בוטה, כך שאין לך רק להלין על עצמך.
    ברור שאין זו שום עילה להטרדה מינית, אבל מה את חושבת לעצמך שאת הולכת עם כל האלמנט בחוץ?
    ולבושה בבגדי בורדל?

    שיתייחסו אליך אחרת מאל אובייקט מיני?
    את בובת מין ותו לא.

  8. וואו,כרגע קיבצת בבת אחת שיחות שהיו לי עם אנשים במשך כל 19 שנות חיי לפוסט אחד. כל ההסברים וכל הקיטורים וכל הכעסים שלי במקום אחד. עוברת בי צמרמורת מלחשוב עוד כמה בחורות מרגישות כמונו.
    ובדיוק בזמן כתבת את הפוסט הזה, בזמן שאני הבנתי שהגישה הכלבתית שלי לכל גבר ברחוב השתלטה אלי ופשוט נהייתי חרא של בנאדם לכולם.
    והחלטתי לנסות לעצור את עצמי בזמן, לפני שאני אפגע בעוד אנשים מלבדי.
    אני רוצה להחזיר לעצמי חלק מהתמימות שלי בחזרה רק חבל שזה לא אפשרי,כי הפחדים שלי השתלטו עליי ממזמן וכי אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה.
    ובעיקר כי התמימות שלי פגעה בי בהרבה מהמקרים שכן נתתי לגבר הזדמנות ויצאתי מזה רק עם עוד פחדים ועוד פראנויות.
    ואני בחורה רווקה ובודדה וכבר דיי נואשת ואם זאת אני מתנדנדת בין הפחדים שלי מהעולם לבין הרצון שלי למערכת יחסים.
    ואני חושבת שזה מטופש לקשר בין מיניות לבין לבוש. אני לבושה בד"כ באופן דיי צנוע ובכל זאת גברים רואים בי כבובת מין ותו לאו. וגם כשלבשתי סחבות וסמרטוטים גברים התחילו איתי ברחוב. והיום אני לא יודעת אם כדאי לי לקבל את זה בתור מחמאה או בתור עלבון…
    אז מה,לא לצאת מהבית יותר? לגדל זקן ולעבור לצד השני?
    אני רוצה להיות אישה נשית ומטופחת ואני רוצה לצאת לרחוב בלילה לבד מבלי לחשוש! זה יותר מידי לבקש?

  9. אוי. זה עצוב ומפחיד לדעת לאן המציאות,לאן העולם התדרדר. לאן אנחנו צועדים? צר לי לקרוא גם מהפוסט וגם מהתגובות, את הניסיון הלא טוב שיש,והיו לבחורות.
    אני מסכים עם התמימות של "סתם תוהה". אבל לצערי, גם האנשים הטובים,הזכים והטהורים ביותר, אחרי מספיק שנים בעיר הגדולה, אחרי שמתבגרים, מאבדים לאט את התמימות והנאיביות,
    וזה קרה לי השבוע, גם היום.

  10. וסליחה מה זה תתלבשי ? או מה זה בעיה שלך את הולכת עם כל האלמנט בחוץ? ולמה בכלל כל בחורה צריכה לפחד ללכת לבד ברחוב בלילה? למה מי אתם בכלל
    תתחילו לשלוט בטסטוסטרון שלכם… תורידו את הביצים שלכם כל פעם שאתם יוצאים לרחוב אם יש לכם בעיות לראות בחורה בלי להפוך לחיות. אנחנו לא בעידן המערות

    אתם נשמעים כמו אלה שאומרים "נאנסת, זו אשמתך!"
    אני מחכה שהגלגל יתהפך יום אחד וגברים יחוו מה שנשים חוות כל יום. ולא אני לא פמיניסטית, ולא אני לא מדברת על כלל הגברים אלא רק על אלה שמתנהגים כמו בהמות וחושבים שזה לגיטימי כי אוי יש להם פין. אני לא מאשימה אותם גם באיזשהו מקום כי החברה אשמה בזה… אבל אני כן חושבת שגברים כאלו צריכים להתחיל לשלוט בעצמם, ואם לא, בהחלט מגיע להם שיתייחסו אליהם בביצ'יות הארד קור או בכלל יתעלמו.

    וד"א,
    אם קוראים פה בחורים כאלו, רק שתדעו שאתם עושים מעצמכם כאלה פטאתיים לוזרים כשאתם מתנהגים כך, שפשוט בא לבחורה להקיא עליכם.

    ביי

  11. נראה לי שרוב הגברים לעולם לא יוכלו באמת להבין את המכלול הזה שנקרא "מיניות האישה" במלוא מורכבותו.

    לכן, ומכיוון שידוע כי לגברים יש גישה יותר "טכנית" מאשר לנשים, הייתי ממליץ לכל הגברים שחושבים שהם יודעים גם בלי לקרוא את ה-MANUAL לעצור שניה להקשיב להוראות ההפעלה – לא בטוח שהיא יודעת הכל בעצמה, אבל בטוח היא יודעת יותר ממך.

    בכל הסיטואציות שאת מתארת יש איזה טמבל (או שניים) שחושב שהוא יודע "איך עושים" מבלי שהוא אי פעם טרח לנסות ולהבין. כשאני חושב על זה עוד שנייה, נראה לי שרוב הבעיות הגדולות בעולם מתחילות משם….

    חנן 🙂

  12. זרוב יקירה, אני מבינה לליבך המבועת הוווווו כמה שאני מבינה..את תיתקלי בעוד טריליוני חוצפנים חסרי בושה וכבוד שיבהו לך בציצים כשחוט רוק ניגר מזווית פיהם ומטה…איכס.
    זה הם שלא בסדר, זה הם שמתנהגים כמו בהמות, את ממש לא צריכה לעשות שום דבר מלבד להיות עצמך. את לא אשמה לכן את לא צריכה לשנות כלוווום (ושום דבר) במה שאת עושה ואיך שאת מתנהגת, מלבד פרט אחד קטן, לנשום עמוק ולהתעלם. מי שנפגע בסוף זו את, אז תשתדלי פחות לקחת ללב. את לא יכולה לשפוט את העולם לפי הקריטריונים שבהם את שופטת את עצמך, בטוח שאם היית גבר לא היית מתנהגת בכזו גסות ובוטות, אבל דרלינג, לא כולם כמוך. לצערי, במקום שיש טוב יש גם חרא, רק לצורך האיזון..צריך פשוט לדלג מעליו. ובתור תלאביבית לתלאביבית שתינו בטח אימצנו את זה כספורט בעודנו מטיילות בשד' רוטשילד…:))

  13. "אני לא מוכנה להגיע לשום הישג בחיים בזכות המיניות שלי. רוצה להעסיק אותי כי אני מושכת? אל תצלצל אליי. קורא את הבלוג שלי כי אתה מחכה שאראה מחשוף? "

    בשביל מישהי שהתפרסמה בחשיפת חייה הפרטיים ביותר ולבישת תחתונים על הראש, זה קצת מזוייף, לא ?

  14. ממש לא: להתפרסם בזכות רוח שטות וכנות זה ממש לא אותו דבר כמו להתפרסם בזכות ציצים. מה אני, אורית פוקס?
    (*גם אם היו מקרים שנופפתי בהם, אני לא מתכוונת לעשות זאת שוב אם אין לזה סיבה ממש רלוונטית)

  15. ופתאום כל הגברים מתעוררים ומתקוממים כי הם מרגישים שתוקפים אותם. נסו לדמיין איך זה להרגיש ככה כל יום,לחשוש מכל מבט שני ברחוב או לחשוש שהזקן ששואל אותך איך מגיעים לאיזשהו מקום חושב עלייך דברים מלוכלכים. אין לנו חופש,אנחנו חיות במן פחד כל החיים שלנו. או לפחות אני שהכניסו לי מודעות לדברים כאלה מגיל מאוד מאוד צעיר…

  16. את עדיין קיימת? הייתי בטוח כבר נכחדת מלפני שנים
    בזמנו היית אחת התותחות של ישרא ופעם אחרונה שעוד שמעתי על עצם קיומך היה בתמונות שלך בבלייזר..

    מקווה שלא נהפכת לפוסטמה מאז הפעם האחרונה שקראתי אותך אני אבדוק את העניין..

  17. אם היה לי שקל כל פעם שבחורה פירשה את חיוכי האדיב כניסיון לפיק-אפ כבר מזמן לא הייתי נוסע בתחבורה ציבורית. הבעיה היא שאנשים מפרשים תנועות, מילים וצורות התנהגות בדרכים שונות. אני נוטה לחייך להרבה אנשים משני המינים, לאחדים מתפרש כי אני חרמן מסוכן שנהנה להתחיל עם בנות ברחוב, לאחרים יוצא הרושם שאני גיי.

    אני לא גיי, ואת ימי כרווק שמתחיל עם בנות ברחוב סיימתי לפני כמה שנים. השאלה היא איך אני יכול להתאים עצמי לחוקי הסביבה? התשובה היא שאי לא יכול, כי אין חקים ברורים, וזה בסדר, זה הסיכון שהחלטתי לקחת על עצמי כשבחרתי לחיות במדינה פלורליסטית. כשאחיה בצפון קוריאה (או בבני ברק) יהיה לי הרבה יותר קל להיות קונפורמיסט בתחום הנימוסין וההליכות עם בנות המין היפה.

  18. אני קורא את כל זה כולל התגובות ומרגיש כמו טמבל. כאילו אני היחיד שרואה משהו מה שהופך אותי למשוגע או לשפוי היחיד בעולם (ומה יותר סביר?). בחיים לא ראיתי אצלך שום יומרה למיניות מתפרצת ופירשתי את הכל כלעג סרקסטי על התרבות העכשוית שמתבטא דרך הקצנה קריקטוריסטית. בסדר, הגיוני שיש מי שיפרש את זה לא נכון, ככה חשבתי. אבל לגלות שאני כניראה היחיד שהבין את זה ככה? כולי תקווה לראות כאן טוקבק אחד לפחות שיוכיח לי שאני לא המשוגע היחיד בעולם.

  19. פינת ההגהה – מסווה זה עם ס'

    והעולם יהיה מקום עצוב בהרבה אם כוסיות יתביישו בכוסיותן
    שימי זין, תתלבשי איך שיפה לך והצטיידי בהרבה גז מדמיע

  20. אני באמת, באמת לא מנסה להתחיל איתך. בנסיבות מסוימות כן הייתי מנסה, אבל הפעם לא.
    זה די מצחיק אותי; מישהו כבר העיר כאן על הדרך שבה התפרסמת, ואמנם זו היתה הטפת מוסר צדקנית-משהו, אבל היה בה גרעין של אמת.
    גם אם לא נהיה שיפוטיים לגבי דרכך עד כאן, הסתכלי נא סביב, זרוב היקרה; גם כאן יש ארומה של סקס, מרומזת ביותר ממקום אחד בבלוג. לפני שאת קופצת, אני לא טוען שאסור לך להתלבש, לדבר, לכתוב מה שבא לך, אבל בחיאת, למה להתחסד? גם בשלב שבו כתבת מילים בלבד, ולא הצטלמת במחשוף (או ללא מחשוף), היתה רמיזה מסוימת, עסקת בנושאים מסוימים, וגם בפוסט הנוכחי השימוש במילה "פות" לוחץ על טריגרים מאוד ספציפיים. לו היה לי שקל הייתי מהמר עליו שלא מעט מהקוראים פה ממשיכים לבוא כי הם מקווים שמתישהו זרוב תדבר על סקס, תקיים קצת מההבטחה הלא ממומשת שהיא מוכרת כבר הרבה זמן. על זה נאמר "טלי קורה מבין עינייך". אני לא יכול לשחרר אותך מהקרדיט על האינטליגנציה שלך, ובטוח במליון אחוז שאת מודעת היטב לכל מילה שכתבת. אם את מייצרת פרובוקציה, שאי בתוצאותיה. קחי שלוש דוגמאות מהעמוד הנוכחי: ויני וידי ציצי, נרקיס חוטפת שפריץ וורוד, אליזרין סמל מין – ואפילו לא התאמצתי לחפש בארכיונים. לא מכרת את עצמך עולם כאחותה הקטנה של אמא תרזה. אל תבואי בטענות שלא רואים אותך כמוה…הפרובוקציה הביאה לך את הרייטינג. עכשיו את כועסת על זה? אני לא רואה את הסטטיסטיקות פה, אבל נראה אותך כותבת כמה פוסטים שאין בהם ולו קמצוץ סקס, ותעשי את החשבון לבד.
    ולפני שמישהו קופץ ואומר לי שהכל אצלי בראש – יכול מאוד להיות, אבל את לא טיפשה ואת מבינה טוב מאוד מה היא עושה, וחלק לא מבוטל מהזמן את טרחת לשתול את הדימוי שלך בקרב הקוראים. בתכל'ס את יכולה להרצות בקורסים לתקשורת, אני אומר את זה בשיא הכנות.

  21. גברת.צריך לעשות עליך ערך אנציקלופדי ובושה שלאושיית אינטרנט כמוך עדיין אין ערך בויקיפדיה לכל הפחות.
    את עושה כאן מהלך מהפכני וימים יגידו מה תיהיה ההשפעה שלו.

    עצוב לראות ולו לפי התגובות פה,שאנשים עדיין לא מפרידים בין אישה לאובייקט מין.
    ושבחירתה של אישה לייצג את עצמה בצורה אינדיבידואלית מסוימת (הגם שהיא בוטה) אינו קשור בכלל להם ולצרכים המידיים שלהם.

    את עושה כאן מהלך מורכב,אבל הציבור אפילו לא בשל להפרדה הזאת שלא לדבר על הקצנת המיניות לשם החשיפה של כל המעוות שנטמע בנו בהקשר הזה.

    ישר כוחך.ושמרי על עצמך

  22. אני פשוט מזדהה מילה במילה עם מה שאת אומרת.. וכל הכבוד על ה-אני מפחדת- המודגש הזה.. כי אני לא בטוחה שהייתי ממהרת להגיד את זה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *