אנחנו מתקרבים למטרה הראשונית שלנו יותר מהר משצפיתי. מאז שהפנמתי את הלקח שלי ופתחתי את עצמי לכל מיני שיטות עבודה וכתיבה, הזרימה בהרכב עלתה בהרבה. המוזה עלתה בכולנו והשירים יוצאים מכל מקום ומכל אחד.
המטרה הראשונית הייתה להגיע לשישה שירים כתובים לפני שניכנס לחדר חזרות. הנחתי שהם יתבססו על שישה לחנים שלי. אולם, בזכות הפוריות ששאר חברי הלהקה חשפו בפני, כרגע יש לנו כשלושה שירים שלי, שני שירים מאובידי, שיר שאבירם הביא, וגם את השיר שאיתי הבסיסט הקודם הביא. בנוסף מאוד חשוב לי להכניס לפחות בלדה אחת לסט הראשוני כדי לחשוף עוד צדדים של ההרכב, כך שמבלי לשים לב הגענו לשמונה שירים.
התרומה של איגי, הבסיסט החדש, ללחנים ולעיבודים שידרגה אותנו ברמות שלא ציפיתי. ככל שאנחנו ממשיכים לעבוד איתו, כך אנחנו מתקדמים לכיוון הגרובים שקיוויתי לייצר. אולם, התחלתי להבין שמי שמרחיק אותנו מהכיוון הזה, זה עמיר המתופף.
אני אף פעם לא פוסל דברים על הסף, ולכן כשראיתי מהיום הראשון שעמיר יותר מכניס אותנו לכיוון הגראנג' מאשר מטאל, אמרתי אני אתן לו סיכוי. אחרי הכול הוא עבר את הקריטריון הכי חשוב מבחינתי – אחלה בנאדם. בשבוע שעבר איגי ואני הגענו לחזרת בית במקלט שלו לעבוד על אחד מהשירים החדשים. במהלכה ראיתי איך השיר החדש נגרר לגרוב פחות כבד ממה שרציתי. חזרתי הביתה וחשבתי על זה, והחלטתי שלמרות שעמיר הוא אחלה בנאדם, ולחפש נגן חדש זה תמיד תהליך מעצבן, אני מעדיף לקחת את הסיכון. אחרי הכול אנחנו להקה חדשה וכדאי להתחיל כבר במצב אופטימאלי. רק כשאיגי הגיע התחלתי להרגיש איך זה צריך להיות, ועכשיו אני לא אפסיק עד שימצא מתופף שייתן לי אותה ההרגשה – שכשהוא מנגן את המוזיקה – ככה המוזיקה אמורה להישמע.
הסברתי לעמיר את הסיבות שלי והוא כיבד אותן ולא התכחש להן. בסופו של דבר עזיבתו מהלהקה לא הייתה על בסיס חוסר מקצועיות או ריב אישי או חוסר יכולת. פשוט אי התאמת סטייל, והוא קיבל את זה.
החלטתי שהעדיפות עכשיו צריכה להיות סיום הקלטת הסקיצות. איתן, אני מקווה, נוכל למצוא מתופף יותר בקלות (תמיד יותר קל למשוך נגנים כשיש לך כבר מוצר להשמיע במקום לדבר באוויר). אבל איך יהיו תופים בסקיצות? סימפולים!
כן, כן. הרעיון של לעבוד עם סימפולים הוא בעיני לא רוקיסטי בעליל.
כשעובדים עם תופים ממוחשבים זה מוציא את כל האווירה החיה והאנרגיה שמתופף רוק אמור לתת, אפילו אם ההקלטות של הסימפולים נשמעות כמו מיליון דולר. מצד שני, סימפולים זה הלחם והחמאה של עולם ההיפ-הופ, וכאמור אנחנו מנסים לשלב את העולמות. כך שזה לא אופטימאלי אבל זה יהיה מספיק טוב לסקיצות, להעברת הרעיון הבסיסי.
אני לא רע בלכתוב מקצבי תופים במחשב, אבל רציתי שהמקצבים יקבלו כמה שיותר מגע אנושי שאפשר. אז פניתי למתופף לשעבר של הבאנבאונד וחברי הטוב – מאט "ספונג'" אייזק. שכרתי אותו לעבור על כתיבת התופים שלי ולהכניס כמה שיותר דינאמיקה ומגע של מתופף אמיתי.
אני לא מאמין בלעבוד עם טובות מחברים. זה תמיד מכניס למצבים לא נעימים – אם זה מתעכב אז זה לא לעניין ללחוץ עליהם להזדרז(כי הם עושים טובה), אם זה לא יוצא טוב אי אפשר לבוא בטענות, אם אחר כך מחליטים לעבוד עם מישהו אחר הם עלולים להתבאס וכו'. זה לקח שלמדתי כמה וכמה פעמים והפנמתי אותו – אם רוצים תוצאות – תדאגו לשלם למי שעושה את העבודה, אפילו אם זה משהו סמלי. ברגע שנכנס כסף למשוואה זה משנה את איך שאתם ומי שעובד תופס את זה. אפילו שאני משלם למאט סכום סמלי(הוא בכל זאת חבר שהיה גם עושה את זה בחינם אם הייתי מבקש), העובדה שהוא מקבל כסף נותנת לו תמריץ לשבת ולעבוד על זה הכי קשה שהוא יכול ולא לחפף, וזה נותן לי לגיטימציה לבוא עם בקשות לשינויים ודרישה בעמידת בלוחות זמנים.
התוצאה הסופית נשמעת מאוד טוב לטעמי, ואני שמח להגיד שעוד שבוע או מקסימום שבועיים כבר נעלה את הסקיצה השניה שבה תוכלו לשמוע את סימפולי התופים ואת איגי על הבס בפעם הראשונה!
למרות שאני צופה לפחות חודש עד שתהליך הכתיבה יסתיים ונתחיל להיכנס לחדר חזרות, אנחנו כבר מתחילים לבדוק מתופפים. אז אם אתם חושבים שאתם מתאימים, או מכירים מישהו שיכול להתאים אנחנו נשמח לקבל הצעות!
ניתן ליצור קשר דרך הדואר הוורוד.
פעם מזמן, עשיתי חלק של קומיקס עם להקת הביטלס. ובתרחיש דימיוני מסויים, ש-2 מחברי הלהקה לא יכלו להופיע. השתמשו במכשירים במקומם.
היתה לנו להקה בתיכון, ובכיתה שלי היה המתופף, קראו לו אלעד שוקרון. לא יודע מה איתו כיום.
לא מחפש דמויות עבר בפייסבוק, כמו כמה אנשים שקראתי שעושים זאת.
יו איזה מגניב שעשית שיתוף פעולה עם הביטלס! אתה בטח די מבוגר!
אהלן, אשמח ליצור קשר ולראות האם עדיין רלוונטי.
barkan.gil@gmail.com