ספטמבר 5, 2009 Alizarin Zroob 3Comment

היכולת ליצור משחקים טובים היא אומנות מורכבת: הכשרון לייצר מערכת חוקים מוצלחת, יצירת עולם הרמטי ושלם, גרפיקה וסאונד. יצירת משחקי מחשב היא האמנות האמיתית של המאה ה21, ולטעמי לוקחת את הבכורה מהאמנות של המאה הקודמת, הקולנוע. תומס שץ כתב מאמר מאלף על ז'אנרים והתפתחותם, בוא הוא טוען שבשלב מסויים ז'אנרים קולנועיים, למשל סוגת המערב הפרוע נעשים מודעים לעצמם, דוגמא קטנה:

לנו, יצורי האינטרנט הLow-Fi, נוצרו משחקי הפלאש, והנה הבשיל בתוך הז'אנר הזה מטא-משחקי פלאש. מטא-משחק פלאש הוא הצעד ההגיוני הבא בהתפתחות התרבותית של הז'אנר, היא האמנות שמביטה על עצמה וצוחקת, ניגוד לפרודיות פשוטות, היא מתייחסת לטכניקה, לחוקי המשחק עצמם, ולמשחקיות עצמה. אני יכול לכתוב על זה עוד הרבה, אבל במקום אתן כמה לינקים שיסבירו את העניין הכי טוב:

Free Online Games brought to you by Armor Games

שווה נוסף.

עוד משחק מומלץ ליודעי לכת, בלי לינק ישיר הפעם: "המשחק"


ועוד משחק בונוס להורדה, "Passage", גרסת הוידאו ארט של משחקי הפלאש זה לא פלאש ואשכרה צריך להתקין אותו, כמה מיושן!

3 thoughts on “משחקי פלאש מודעים לעצמם

  1. משחקי מחשב ומשחקי פלאש.
    אני שיחקתי ברצינות משחקי מחשב בערך קצת יותר מ-10 שנים,
    מאז 1987 בתקופת הdos במחשב של בן דוד שלי, ב kq2 וב arkenoid, וכלה בתחילת המאה ה21 , עד כנראה 2001 בדיאבלו 2.
    משחקי פלאש זה באמת דור חדש, לצעירים יותר. זה כבר יותר מידי מתוחכם בשבילי, וחבל שיש בהם כ"כ הרבה אלימות (נתקלתי בזה לפני שנתיים וחצי עם הבנות הגדולות של גרושתי)
    אנסה להתקין את הקובץ התקנה (הקטן, יכול להכנס לדיסקט ! )
    ואצא מהמשחק. game over בשבילי.
    אפשר להגיד ש-7 שנים שמפרידות, זה כבר פער של דור ? 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *